Při tankování benzínu i nafty je důležité dodržovat přesný postup, v obou případech je stejný. Začněte tím, že vždy vypnete motor před tankováním, to zabrání jakémukoli riziku vznícení palivových výparů od běžícího motoru.
Pokud jde o výběr správného paliva, ujistěte se, že čerpáte palivo vhodné pro váš motor, tedy benzín pro benzínový a diesel pro naftový. Nesprávné palivo vede k vážným motorovým škodám. Po otevření víka nádrže vložte tankovací pistoli a během tankování ji držte pevně ve vstupním otvoru, abyste předešli unikání paliva nebo výparů.
Snažte se nepřekračovat maximální kapacitu nádrže vozidla, protože při rozpínavosti paliva v horkých dnech by mohlo dojít k jeho přetečení.
Po naplnění nádrže se ujistěte, že jste pistoli řádně odložili a uzavřeli kryt nádrže tak, abyste eliminovali riziko úniku výparů, které zvyšují spotřebu paliva. Zapomenout uzavřít kryt nádrže je běžnou vadou, která má především bezpečnostní rizika.
Z bezpečnostních důvodů byste měli během tankování nosit i ochranné rukavice, ochrání vás před přímým kontaktem s palivem, které je k pokožce agresivní. Při tankování se samozřejmě vyhýbejte kouření a používání otevřeného ohně v blízkosti stojanu, protože palivové výpary jsou vysoce hořlavé a snadno se vznítí.
Ještě více opatrnosti je třeba při tankování kapalných LPG a CNG, protože v jejich případě jde o rizika spojená s plynným palivem. I zde se před tankováním se ujistěte, že motor je vypnutý a elektronická zařízení nejsou v provozu. Elektrostatické vybíjení totiž může v případě paliv jako LPG a CNG způsobit rychlé vznícení.
Při samotném tankování těchto paliv je nezbytné použít specificky navržené konektory a adaptéry pro tankování LPG nebo CNG. Tyto jsou vyrobeny tak, aby zajistily pevné a hermetické spojení mezi tryskou a nádrží vozidla.
Nedbalé manipulování s pistolí může vést k úniku plynu, který může mít za následek okamžitý požár a z toho plynoucí i riziko výbuchu nádrže.
Po dokončení tankování pistoli opatrně a jemně vytáhněte z konektoru nádrže a tu dobře uzavřete. Tento krok je obzvláště důležitý, neboť zabraňuje úniku plynu, který by mohl ovlivnit bezpečnost i životní prostředí. Zároveň mějte na paměti, že při tankování LPG a CNG je třeba se striktně vyhýbat kouření a otevřenému ohni.
Tyto plyny jsou extrémně hořlavé a máte-li auto na takový pohon, doporučujeme v něm mít hasicí přístroj . Nezapomínejte také, že podzemní garáže mají zákaz vjezdu vozidel s LGP a CNG, v těchto prostorách je nesmíte nikdy tankovat.
O něco odlišná situace je v případě tankování močoviny, neboli AdBlue . Jedná se o chemický roztok, který se používá v dieselových a stále více iv benzinových autech na pomoc s čištěním výfukových plynů. Skládá se z demineralizované vody a močoviny, přičemž hraje klíčovou roli v redukci produkovaných škodlivých emisí.
U vozidel používaných AdBlue se tento chemický roztok tankuje do speciální nádrže, která je často umístěna vedle palivové nádrže. Způsob doplňování AdBlue závisí zejména na tom, jak často a jak intenzivní auto používáte.
Pokud často jezdíte dlouhé trasy, pravděpodobně budete potřebovat AdBlue častěji. Koupit jej můžete na čerpací stanici, ale také v prodejnách dílů a doplňků.
Koupě na čerpací stanici je obvykle levnější a může být vhodnější pro lidi, kteří používají více AdBlue, například majitelé nákladních aut. Pro majitele osobních aut, kteří AdBlue potřebují jen občas doplnit, je praktičtější koupit menší množství v plastovém obalu. Ten umožňuje snazší manipulování a skladování doma.
I když je tato možnost někdy dražší na litr, flexibilita a pohodlí zřejmě překonají i tento faktor. Na druhou stranu, tankování AdBlue přímo z tankovacího stojanu je finančně výhodnější a umožňuje rychleji doplnit nádrž až do plna.
Při tankování paliva se často setkáváme s různými mýty i nejasnostmi o tom, jak nebo dokonce kdy palivo tankovat. Mezi nejčastější dotazy patří, zda je lepší tankovat plnou nádrž a na doraz, nebo se zastavit hned po prvním cvaknutí.
Experti doporučují, aby se tankování ukončilo právě při prvním „cvaknutí“, protože to znamená, že nádrž je dostatečně plná a další tankování by mohlo vést k přetečení nebo zvracení paliva do systému. Tento systém je navržen tak, aby zachytával výpary paliva a přeplněním nádrže by mohlo dojít k jeho poškození.
Co se týče času tankování, oblíbený mýtus říká, že tankování v ranních hodinách nebo při nižších teplotách je výhodnější z důvodu hustoty paliva. Teorie říká, že při nižších teplotách je palivo hustší, a proto získáte víc za své peníze.
Ve skutečnosti však teplota paliva uchovávaného v podzemních nádržích na čerpačkách se mění jen minimálně, takže praktický dopad na množství nakoupeného paliva je zanedbatelný. Výhody tankování za chladnější rána jsou tedy více přání než realita. Při tankování je důležitější se zaměřit spíše na správnou techniku než na čas.
Mýtem je i to, že plná nádrž znamená vyšší hmotnost a spotřebu . Palivo v nádrži totiž tvoří oproti celkové hmotnosti vozu opravdu jen minimální váhu.
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 06.11.2024
zakoupené na runder.cz 23.11.2024
zakoupené na runder.cz 15.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024